معرفی OB های مدیریت خطا در نمایندگی زیمنس

ارسال شده در تاریخ: 23 مرداد 1396چاپ
اشتراک گذاری:
معرفی OB های مدیریت خطا در نمایندگی زیمنس
در اتوماسیون صنعتی زیمنس خطاهایی که توسط CPU های S7 نمایندگی زیمنس قابل تشخیص بوده و برای آنها OB در نظر گرفته شده است ، به دو دسته تقسیم می شوند :
1)    خطا های سنکرون : خطاهای حین اجرای نرم افزار
2)    خطا های آسنکرون : ناشی از خرابی کارت ها و سخت افزار
بطور کلی ، مزیت بزرگ استفاده از این OB ها چه برای خطا های سنکرون و چه خطا های آسنکرون مدیریت و هدایت خطاست. (Error Handling)
فرض کنیم خطایی رخ دهد و  OB مزبور در حافظه موجود نباشد ، ممکن است PLC نمایندگی زیمنس متوقف شده و چراغ SF روشن شود. روشن شدن چراغ SF می تواند دلایل متعددی داشته باشد و کمکی برای رفع سریع عیب نمی کند. در این شرایط معمولاً وصل شدن به PLC و دیدن اطلاعات موجود در Diagnostic Buffer یا I stack راهی برای شناسایی عیب است که البته مستلزم صرف زمانی است که شاید هر ثانیه آن از نظر اقتصادی برای کارگاه مهم باشد. با بکار بردن OB های فوق و برنامه نویسی مناسب آنها این زمان را می توان به حداقل رسانید ، بطوری که با بروز خطا اوپراتور روی سیستم HMI خود بتواند آن را همراه با اطلاعات جزئی مشاهده کند. از این رو ، به این OB ها بلاک های Error Handling نیز می گویند ، زیرا با وقوع خطا سیستم به سمت ایمن و مطمئنی که از قبل توسط برنامه نویس در نظر گرفته شده است ، هدایت خواهد شد.
در این OB ها یک بخش مهم وجود دارد که پارامتر های آن برای عیب یابی بسیار مفید هستند.


معرفی OB های مدیریت خطا در نمایندگی زیمنس 1


نکته ی قابل ذکر دیگر این است که ، فعال کردن یا غیر فعال کردن و نمایش وضعیت OB های وقفه میتواند با استفاده از فانکشن های سیستم زیر انجام شود :

 
معرفی OB های مدیریت خطا در نمایندگی زیمنس 2

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب مطلع شوید.