نرم افزار های جانبی و مرتبط با STEP7 زیمنس

ارسال شده در تاریخ: 18 خرداد 1395چاپ
اشتراک گذاری:
نرم افزار های جانبی و مرتبط با STEP7 زیمنس
 
برخی نرم افزارهای دیگر زیمنس  که توسط زیمنس در خانواده ی Simatic عرضه شده اند و بعضاً مکمل step7 هستند، با تقسیم بندی به سه دسته ی engineering , runtime و HMI نشان داده می شوند.

S7 SCL
زبان برنامه نویسی سطح بالا می باشد که با زبان ST ذکر شده در استاندارد IE1131-3 مطابقت دارد و برای PLC های S7-300 (CPU314 و بالاتر) و S7-400 و C7 بکار می رود. همانطور که قبلاً اشاره شد این نرم افزار در نسخه ی Step7 Professional موجود است.
 
S7HiGraph: برای کنترل ترتیبی بصورت گرافیکی ،با ابزارهای پیشرفته و در plc های S7-300, S7-400 و C7 بکار می رود.
|S7 GRAPH
برنامه نویسی بصورت گرافیکی است که برای کنترل ترتیبی بکار می رود و با زبان SFP مندرج در استاندارد IE1131-3 تطبیق دارد و برای PLC های S7-300 (CPU315 و بالاتر) و S7-400 و C7 بکار می رود. این نرم افزار نیز در نسخه ی Step7 Professional موجود است.
S7 PLCSIM: سیمولاتور نرم افزاری است که برای تست برنامه وقتی PLC در دسترس نیست ، بکار می رود. این نرم افزار نیز در نسخه ی Step7 Professional  زیمنس موجود است.

CFC
توسط این نرم افزار، برنامه نویسی بصورت گرافیکی توسط یک سری بلوک های از پیش تعیین شده ،طراحی و انجام می شود. این نرم افزار را باید جداگانه تهیه کرد و برای S7-300 و S7-400 و F/H Systems کاربرد دارد.
S7 PDIAG: ابزار عیب یابی (Diagnostic) است که برای plc های S7-300 (CPU314و بالاتر) و S7-400 بکار میرود. در نسخه ی Step7 Professional موجود است.
TeleService: برای ارتباط با زیمنس plc از طریق خط تلفن بکار می رود. وقتی plc توسط آداپتور زیمنس خاص(TS) به مودم متصل باشد ،با استفاده از کامپیوتر بصورت Remote می توان آن را از هر نقطه ای برنامه نویسی و رفع عیب کرد.
DOCPRO: برای مستند سازی بکار می رود. با استفاده از آن میتوان پس از اتمام پیکربندی و برنامه نویسی نقشه های Wiring و متن برنامه را با فرمت مناسب تهیه و چاپ کرد.

Standard PID Control
ابزار کمکی برای طراحی کنترل کننده های PID است که برای PLC های S7-300 ( CPU31C و بالاتر) و S7-400 و C7 بکار می رود.
 
 
FuzzyControl: برای کنترل فازی بوده و در مواردی بکار میرود که توصیف ریاضی پروسه مشکل یا ناممکن باشد. در برخی موارد ،ترکیب این روش با لوپ های PID نتیجه بهینه را برای کنترل سیستم به همراه دارد.

Modular PID Control
ابزاری است که برای طراحی لوپ های کنترلی پیچیده بکار میرود و دارای فانکشن ها و بلوک های از قبل طراحی شده می باشد.
 
Neurosystem: شبکه های عصبی مورد استفاده در سیستم کنترل را می توان با این ابزار طراحی نموده و آموزش داد.
PRODAV MPI: برای پردازش ترافیک دیتا در شبکه ی MPI بین سیستم های S7 ،M7 و C7 بکار می رود.
SIMATIC ProTool : ابزار پیکربندی است که برای سیستم های کنترل اپراتوری و بخش مانیتورینگ مربوط به c7 بکار می رود.

SIMATIC WinCC
نرم افزاری است که برای طراحی سیستم مانیتورینگ بکار میرود.
 
 
آخرین اطلاعات دنیای اتوماسیون صنعتی در کنترل زیمنس (نمایندگی محصولات زیمنس در تهران)
 

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب مطلع شوید.